søndag 4. desember 2011

Dance, bitch, dance!

Oioioi! Igår gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før! Og kanskje kommer jeg til å gjøre det igjen, for det var egentlig litt morsomt!

Jeg var med en gjeng fra Grenland Salsaklubb ut i Sandefjord for å..wait for it.. danse salsa! OH MY GOD! Stive lille frøken Fagerhaug dansa salsa i offentligheten! Haha! Og jeg gledet meg ikke noe i forveien, jeg hadde egentlig ikke lyst til å bli med i det hele tatt! Men siden jeg virkelig har lyst til å lære meg å danse salsa, så ble jeg med likevel. Og alle er jo så hyggelige og snille og blide og tålmodige! Så selv om jeg ikke kan noenting ville de danse med meg likevel! Jippi! Så da ble kvelden faktisk ganske bra, den. Fnis!

Men jeg kom meg ikke i seng før klokka fire i natt, og idag er jeg helt død, for selv om jeg drakk bøttevis med vann igår, blir det ganske hett og svett og klamt når så mange samles på en liten bar, og jeg tror nok de fleste som var der sliter med litt dehydrering idag.


Men uansett, jeg skulle kanskje fortelle mer fra Tysklandsturen og? For det var ganske morsomt det der. Vi hadde tatt oss inn på et såkalt spahotell, og da vi hadde fått leid rekreasjonsområdet (for mange euro), oppdaget vi at boblebadet var både skittent og uten bobler.
Så da ringte vi opp i resepsjonen og forklarte situasjonen, og resepsjonisten sa "åja, det har visst ikke fungert i det siste, boblebadet." Men likevel nølte hun ikke med å ta seg betalt for at vi skulle bruke det! Og det var et skittent boblebad, altså!


Og med to sykepleiere på tur med over gjennomsnittet høyt forbruk av håndsåpe, ble dette mottatt med litt bitching. Vi fikk tilbake pengene vi hadde lagt ut, men da vi pratet med resepsjonisten etter vi hadde dusjet av oss lortvannet, forandra hun forklaring og at neeei, hun visste ingenting om et ikkefungerende boblebad, nei! Så da gikk vi ned dagen etter og snakket med sjæfen, som satte igang med å få fiksa problemene tvert. Så da dro vi damerne på shopping, og etter at vi kom tilbake på hotellet om kvelden, sto det en trainee der som ikke kunne hjelpe oss i det hele tatt. "I'm sorry, I can't help you, I just work here", liksom. Så da tok vi kveld yet again, uten å få spadd oss noe særlig.

På dag tre, derimot, hadde den samme trainee'en snakka med sjefen sin og ga oss fire gratispass til bar eller minibar "use as you like, bitte" og det sa ikke Line og Malin nei takk til. Så da gikk vi i baren og bestilte den flotteste drinken de hadde (selvsagt), for så å få vite at de ikke hadde alle ingrediensene. Så da gikk vi selvsagt over til å bestille den dyreste drinken, og så fikk vi høre at ismaskina var ødelagt, så vi fikk en lunken drink som smakte tequila. Til tross for at det ikke var tequila i den. Og stakkars bartenderen var såå flau! Jeg vedder på at "der norwegischen Damen" var samtaleemne på pauserommet hele helga. I motsetning til enkelte andre gjester sa vi ifra om feil og mangler, hvilket gjorde oss noget forhatt..

Men siden vi da var litt bitchete (men alltid like høflig og blid, selvsagt), endte det opp med at den skyggeredde trainee'en og sjæfen sjøl ga oss GRATIS PARKERING gjennom hele helga. Så en eller annen smarting i reisefølget konkluderte med at vi sparte rundt fem hundre kroner. Og penger spart er penger tjent, og sånt liker Malin. Smiiles!

Vi hadde jo vært på det hotellet før, men det ser ikke ut til at vi drar dit igjen. Men uansett hvor vi reiser hen i Tyskland, måå vi innom den morsomme mannen fra Laos!

Han har en restaurant i Ratingen med masse herlig thaimat, og da vi var der for to år siden, satte han seg ned ved bordet vårt og pratet og pratet, og Handyman og Steffen, kompisen hans, greide å nesten gi seg selv magesår da de kappåt piri-piri, for deretter å drikke seg ubrukelige. Restaurantmannen husket oss faktisk fra sist gang, og ville tilogmed la oss sitte til etter stengetid! "I own the restaurant, I decide when to close", sa han. Også ga han oss complimentary klementiner og noe grønt kjellervann som var "spesielt baare for den restauranten", og deretter risbrennevin. Bra kar.

Og vi drakk Blå Skyer (som var grønne)


og Singapore Sling


Namnamnam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...