mandag 11. oktober 2010

Bursdagsfeiring på Nordmøre

Vi har vært hjemme i Trøndelag i helga! Det er så sinnsykt langt å kjøre! ÆÆH! (Og enda lenger til Nordmøre, der Handyman er fra!)
Men det var veldig fint å komme hjem en tur da. Dessuten kan vi heldigvis bryte opp bilturen litt og kjøre innom de andre foreldrene til Handyman som bor midt mellom Porsgrunn og Oppdal. Sånn omtrent iallfall. Det blir utrolig mye lettere å ta seg en tur da.

Det har nemlig vært femtiårsfeiring nordafor i helga. Mamman til Handyman hadde bursdag og vi måtte selvsagt bli med på feiringa! Vi pakka full bilen, raska med oss katta, og begynte på turen nordover. Kong Leopold, som han så pent har blitt omdøpt til, trives godt i bil, og syntes det var innmari fint å komme på gård igjen. Han har nesten ikke rørt maten sin i helga, han har bare spist mus!
Han er utrolig dyktig, vettu.. ingen er flinkere enn katten vår..

Men altså.. vi var hjemme på lag, ja. Det var trivelig. Jeg har nok fått på meg vinterisolasjonsfettlaget jeg nå, ja. Jeg har spist så mye lammekjøtt og tsatziki og kake at jeg er rent imponert over meg selv! Og drukket vin, da.. jeg og Handyman fikk nemlig i oppdrag å dra på polet for å kjøpe inn vin til selskapet. Og som den alkoholikeren jeg er, antok jeg at vi måtte ha maaaange vinkartonger; det skulle jo tross alt komme nesten 30 mann! Handyman var uenig med meg, as always. Man trenger jo ikke såå mange vinkartonger, liksom?! (I beg to differ, men okei..)
Så han fikk vilja si, og jeg måtte gi meg på to kartonger og ei flaske (det er faktisk ikke mer enn omtrent 40 glass med vin, og det er lite når det kommer 30 stk!).
Meen... det var vel nesten bare jeg som drakk vin. Så det ble mer enn nok! Jeg og jubilanten satt oppe etter at alle hadde dratt, og våre respektive kjærestepuser hadde kapitulert, for å gjøre kål på vinskvettene som var igjen i muggene. Det var da riktig så hyggelig. Jeg er farlig glad i vin.

MEN! Jeg tok ingen fine selskapsbilder med kameraet vårt! Ingelin, kan du sende noen bilder på mail til meg?

Jeg fikk tatt noen bilder av Sunndal-Vill-og-Vakker og av Dovrefjell, da. Været har vært så utrolig bra i helga! Fiint!
Det gamle fjøset på garden var et musemekka uten like! Katta har virkelig kost seg der i helga.

Nedi sunndalen blomstrer blåklokkene selv om det er midten av oktober. Blir kaldt når snøen kommer, da.

På fjellet var det fire minusgrader og sol da vi kjørte hjem i dag! Det var så utrolig fint oppå der! Her og der lå frostskodda som et tjukt teppe over bakken. Jeg gleder meg skikkelig til vinteren!

Jeg har forresten fått veldig lyst på speilreflekskamera. Og fotokurs.

1 kommentar:

  1. Vinskvettkveld med deg er toppen!! Jeg er heldig jeg! :)))
    Dere gjorde helga perfekt!
    Hils!

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...