lørdag 21. april 2012

Påska er over - også for meg!

Hauhau!
Jeg tok påskeferie ei uke etter de andre, jeg. Og da reiste jeg hjem til mitt fagre Oppdal!

Hurra! BILDEKAVALKADE!

Først og fremst så må jeg vise fram hvordan katta så ut etter at han hadde stukket snuten sin borti noe han ikke skulle stukket snuten sin borti. Har du sett noe så hovent? Haha, stakkar!
Heldigvis gikk det fort ned igjen da, og kong Tjukkas kunne atter en gang gjeninnta tronen sin på soverommet.


Og deretter.. Oppdalsturen! Mamma og Morten er jo da altså veldig glade i skiturer og whatnot, så da dro vi på ski. Jeg, lillebror og mamma og Morten gikk på topptur! På dette fjellet. Jeg var relativt skeptisk, siden jeg fremdeles hadde blødende gnagsår fra forrige helgs ekskursjon på høye hæler, men med saueull, sportstape og bobleplast var det nesten ikke vondt å gå på topptur, engang! sah-weet!



 Fin tur, igrunn! Ikke veldig langt og ikke veldig bratt, dessuten hadde vi sol nesten hele turen!



Og på toppen så det slik ut! Den helt nedsnødde steinhytta (som forøvrig fylte 66 år dagen etter at vi var der) var full av is og rim, det var myye varmere i solveggen utafor enn det var inni der. Men fint var det.





Nedturen gikk på 5 minutter eller noe for lillebror, for han kjørte på slalomski nedover. Morten hadde tatt slalomutstyret hans på ryggen oppover. For oss andre var det bare å balansere så godt vi kunne på fjellskiene nedover. Det var jo ikke noe problem for de som kan å gå på ski, men jeg falt seks ganger. Kløna! Men det var helt perfekt silkeføre, sol og varmt og det gjorde slettes ingenting at jeg måtte bruke rumpe eller mage som nødbrems.

Og resten må jeg komme tilbake til, for nå vil ikke blogger.com samarbeide med meg lenger. (bilder? trenger ikke det for å blogge, vel?)

2 kommentarer:

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...