tirsdag 8. september 2009

long time no see

Jammen går dagene fort! Glemmer nesten helt at jeg har en blogg, så da blir det ikke oppdateringer hver dag. Men det er kanskje like greit og? Det har iallfall skjedd litt siden sist jeg skrev. Jeg bor fremdeles i et stort rotbol, og det virker som jeg kan se langt etter hyller å ha i klesskapet. Handyman tar det viktigste først, så nå strekker han kabler og borer hull i veggen slik at vi snart får sett TV igjen. Man kan si mye fint om data, men høsten blir ikke den samme uten Jakten på kjærligheten, altså.
Ellers, så har Opphavet vært en tur på besøk. De hadde med seg lillebror og bikkjekreket, og naturligvis ville ikke hotellet ha dyr på rommet, så Frøya måtte bo hos oss. Rart det der, enda det stort sett er lillebror som står for bråket. Det resulterte jo i at lurvekreket da sto og klynka og bjeffa hele dagen mens vi var borte, så svigerfar måtte trå til og være vovsevakt mens vi var i svømmehallen. Min grasiøse samboer, Handyman, sparket borti det meste han nådde under vann (muligens for å få mer fart da vi sloss om en ball?) og klarte på et eller annet vis å brekke tåa.

Hvordan er det mulig? Han forstår det ikke selv engang! Nåja, jeg får vel synes synd i ham likevel. Stakkaren halter litt når han går. Jeg for min del har aldri brukket noe noengang, og vet ikke helt hvordan det føles. Heldigvis.
I tillegg så fikk vi (/jeg?) en mixmaster i innflytningsgave og den har allerede blitt brukt såpass at den gikk varm da vi lagde syltetøy.


Mamma er nemlig ustyrtelig glad i å ut å plukke bær, og her nede på østlandet er tyttebæra og blåbæra såå mye større enn hjemme, så da måtte vi ut å plukke litt. Det endte opp med nesten en kilo med tyttebær i bøtta mi, og litt over en halvkilo blåbær på Handyman. Erfarne bærplukkere vil kanskje fnyse av en slik beskjeden mengde, men til å være oss var det en kjempebragd!
Bragden ble selvfølgelig dokumentert. Og nå ligger bæra i fryseren. Det tok faktisk opp ei hel fryseskuff! Jeg er imponert. Frøya var også med på tyttebærtur. Jeg fikk ikke tatt bilde av at hun spiste tyttebær, men det gjorde hun altså. Blåbær var ikke like godt, men tyttebær spiste hun masse av. Her er et bilde av utysket, forresten. Ligner egentlig litt på en sel, synes du ikke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...