torsdag 1. oktober 2009

Fårikål og fest

Drar hjem i helga. Det blir stas. I helga er det nemlig fårikålfestival i bygda. Det vil si kollektiv fårikålfråtsing og salg på absolutt alle butikker. Og den herlige lukta av ihjelkokt kål og sau ligger som et herlig teppe over hele sentrum. Jeg gleder meg. Handyman skal også bli med, så jeg er lykkelig. Tenk å få sitte nesten 4 timer i bil og synge og prate hull i hodet på min hjertenskjær! Det blir fantastisk! Og bestemor skal holde selskap i helga. Så da blir familiekvota også oppfylt. Og i tilfelle jeg ikke synes buksene mine er stramme nok fra før, så kommer nok mat-og kakebordet til å hjelpe meg med det og. Det kan hende det høres/leses bittert ut, men det er ikke tilfelle. Jeg er så hjemkjær at du aner ikke! Dessuten kommer jeg til å treffe noen av vennene mine igjen, og ettersom jeg bor nedi skogen sammen med jerven, og de andre bor i store, herlige byer, er det sjeldent jeg treffer dem (takk Gud for telefoner!). Det begynner å bli et problem. Jeg er et sosialt dyr, og Handyman er borte på servicejobber hele uka.
Det som bekymrer meg mest, er.. HVA skal jeg ha på meg?! Klesskapene er fremdeles ikke helt i orden.. mest fordi vi enda ikke har vært på IKEA, så de fleste klærne mine ligger fremdeles i en tull i en koffert. Heldigvis skal jeg få med meg noen på butikk imårra, og da blir det forhåpentligvis et eller ti nye plagg. Og sko. Også må jeg ha meg nye hansker, for HERREGUD! Det har begynt å fryse på bilene! Og siden jeg da ikke KAN å bevege meg mange metrene uten bil, må jeg ha noe som kan beskytte mine sarte fingre mot isen jeg må skrape. Og jeg hater å fryse, så jeg må nok ha ei lue eller to også. Og kanskje en hatt?
Nå har det forresten blitt oktober. Det er en heeeerlig måned! Det er snart jul, det er snart vinter, to av verdens mest FANTASTISKE jenter har bursdag, og det er stor sjans for at snøen snart kommer. Jeg misliker egentlig høsten, siden det ikke er mulig å kle seg etter temperaturen, men som sagt; snart VINTER! Jeg elsker vinteren. Den er fiin! Dessuten er det UKA i Trondheim. Togbillett er bestilt, og en av to bursdagsgaver er kjøpt. Jeg gleder meg. Vi skal ha det gøy-gøy-gøy i fire hele dager!
Atter en gang har jeg problemer med fingrene som går over tastaturet akkurat som de vil. Det er ikke sunt for meg å være alene. Jeg har tilogmed vært borte på besøk i kveld, men det ser ikke ut til å hjelpe. Tompratet går uavbrutt. Ikke har jeg noen bilder å legge ut heller. Jeg får lete litt på nett. Facebook er tingen.
Se! Det er meg med en fuglehund på størrelse med en liten elg. Buck het han. Det er hunden til en av kameratene til Handyman. Han er Jegermann. Tror nok Buck trives bedre i fanget mitt
enn å surre rundt i skogen på jakt etter fugler.


Tror jeg skal kjøpe meg en kjole imårra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...