fredag 30. april 2010

Verge søkes..

Jeg har så vanvittig lite innsikt i økonomi! Jeg greier meg alltid, men det er fordi jeg setter halvparten av lønna mi på sparekonto, men den siste måneden har alt gått til helvete. Først, ei uke i TRONDHEIM, og deretter ei helg i Oslo, samt masse pynting og degging og forskjønning av den herlige, fantastiske bilen min, har gjort sitt for at kontoen skal tømmes. Så nå har jeg..typ 90 kroner som skal vare til neste lønning. Heldigvis ikke mer enn 2 uker til. Såh..i mangel på penger og liv, har jeg begynt med husarbeid.
Se, jeg vasker tilogmed vinduene på UTSIDEN!

Men uansett, det som fikk lasset til å tippe over i dag, var vel at stefar min ringte og lurte på om jeg har sagt opp forsikringa på gamlebilen min da jeg solgte den, for idag hadde han fått regning på den (selvfølgelig turte ingen å sette en forsikring i mitt navn, herregud, det er jo DØMT til å mislykkes). Og det hadde jeg jo ikke gjort, så nå har Vidkun vært dobbeltforsikra i en hel måned.
Heldig for han, ikke fullt så heldig for meg og min lommebok.

Men heldigvis løste det seg, da. Søte, dumme jenter som ringer forsikringsselskaper er sikkert ikke uvanlig, for det gikk ganske greit å annullere siste måned. Men ikke før mannen ble sint og oppgitt, for han hørte nemlig at jeg sa at bilen min ble stjålet sist måned, og at jeg nå hadde fått meg ny bil. På oppdaling høres nemlig solgt [sært] og anna trøndersk for stjålet [st'ært] veldig likt ut.

Se der, et innblikk i norsk språk og greier.

Men uansett.. Har noen lyst til å bli vergen min?

1 kommentar:

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...