onsdag 8. september 2010

Karma just bit me..

Ok, jeg skal aldri mer rakke ned på folk som går på NAV. Jada, jeg vet at ikke så mange som går dit er samfunnets tapere, de har ikke noe valg og blablabla, men mange er det også! Lavressursmennesker, liksom.
Så jeg har kanskje vært ute og slengt litt med leppa da, mot en og annen stakkar. Men det skal jeg aldri gjøre igjen. Karma kom og beit meg i rumpa i dag.

Jeg har jo da altså flytta til Porsgrunn og er nå på leting etter arbeid. Bra arbeid. Jeg tror det løser seg snart, faktisk. Men i mellomtiden tenkte jeg at jeg kunne gå på NAV da, og melde meg som arbeidssøker. Så da gikk jeg da, glad og blid for at sommeren er over og vinteren snart kommer, ned i byen for å prate med vedkommende som sitter på pengesekken for oss som for tiden har ubetalt ferie.

Og de stakkarne som må gå på NAV og få likens behandling som jeg fikk i dag (og kanskje verre og, for alt jeg vet kan det hende de peker og ler av de som kommer fordi de er arbeidsuføre), de har nå fått min største respekt. For det første; fy faen for et tungrodd system de har der. Og for det andre; jeg har aldri møtt frekkere menneske i hele mitt liv, iallfall ikke i edru tilstand.

Jeg mener at når det kommer ei ung jente og gir en kar på 40-50 år med firedagersskjegg og saggebukse (I kid you not.. SAGGEBUKSE!) dette smilet
(riktignok uten å vise like mye hud), så skal ikke nevnte sjuske-wannabe-fjortenåring SNØFTE av jenta når hun sier hun er ny i byen og vil registrere seg som arbeidssøker, bare fordi hun er sykepleier. NAV er der for å hjelpe meg å finne de best egnede jobbene, ikke for å gjøre narr av meg!

Fy faen så forbanna jeg ble. Han var nok den MINST service-innstilte mannen jeg noen gang har møtt. Nå skal jeg gå og hente dokumentasjonen han mente jeg trengte for å kunne søke om dagpenger, og så skal jeg nedpå der i morgen og KASTE papirene i fleisen på ham.

OH! Så har jeg forresten meldt meg inn i treningssenter. Og der skal jeg prøve meg på dette



lykke til med det, liksom!

2 kommentarer:

  1. You rock!
    Hilsen
    H&G

    SvarSlett
  2. jeg håper av hele mitt hjerte at jeg aldri trenger å krangle med nav. systemet virker helt fucked, de roter bort papirer og er trege.

    jeg flytta etter kjæresten min jeg også, men jeg dro til oslo. kjenner ikke så mange her da, så litt teit egentlig.

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...