lørdag 6. november 2010

[Kåkkavaah] og rullestensstrand

Fy flate, så flink jeg er på kjøkkenet!

Vi fikk besøk av pappaen og Marianne'en til Handyman i går, og jeg skulle diske opp med suupergod mat. Jeg har hørt mye om en rett som heter Coq au vin [kåkkavaah], som rett og slett betyr "hane i vin", og hadde lyst til å lage dette. Matprat.no hadde en grei oppskrift på dette, og med litt modifiseringer, ble det suupergodt!

Modifiseringene var rimelig enkle; istedet for å legge kyllingkjøtt i marinade kaldt over natten, satte jeg det på kjøkkenbenken i varmt vannbad i to-tre timer. Jeg brukte litt mer sideflesk enn det som sto i oppskrifta, og jeg kutta helt ut tomatpurèen. Ja, også istedet for 3,5 dl vin, brukte jeg ei hel flaske.

:)



Sånn såg det ut. Og det var veldig, veldig, VELDIG godt.

Og idag fikk vi kjempegod mat hos stefilletanta til Handyman. Altså søstra til Marianne. Stefilletante bor med sin familie på den fineste tomta i Tønsberg, og vi fikk veldig, veldig god mat. Jeg er et matvrak, og setter svært stor pris på at folk vil invitere oss på middag. Tusen takk!
Før dette, da, så var turister. Vi har kjørt den nye VOLVO V60 idag, og vi har vært på en kjempefin rullesteinsstrand utenfor Larvik som het Mølen. Det er visst en endemorene fra istiden, og det var kjempefint der! det er ei lang strand full av rullesteiner, og man hører at bølgene som slår inn mot land ruller rundt på steinene i vannet. Og det hørtes utrolig godt, faktisk!


Mens vi var der og såg at sola gikk ned i vannet, benytta vi sjansen til å ta noen bilder. Bilder er fint.
Heltinnen og Handyman! Og i bakgrunnen står livvakta vår. Han heter Pjotr og river telefonkataloger i to.

Dette er Stein. Har du møtt Stein?

Såå fin strand!Såå fin gjeng!Såå fint land å bo i!

Fra nå av er November favorittmåneden min.

5 kommentarer:

  1. Så fint i november,dit vil jeg også.

    SvarSlett
  2. FIIIIIINE bilder!!
    Så supert! Det såg jammen hyggelig ut! Men no må eg sov skal e greie å komme på toget! Klem!

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har møtt stein. Det er broren til Postei. Men lever postei enda?

    SvarSlett
  4. G: Ja, kom på besøk!
    Tingelingeling: Koselig med besøk :)
    DOD: I don't know, harikke hørt fra'n på lange tider.

    SvarSlett
  5. så fiiiiine bilda :D høres ut som du har d kos :)

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...