mandag 29. november 2010

Hyttetur i Skjåk!

Det var kaldt oppi Gudbrandsdalen. Da vi kjørte oppover viste termometeret i bilen 29 blå på det kaldeste. Det er litt i kaldeste laget for oss bortskjemte søringer som ikke har vært borti mer enn 5 minus enda.
Meeen.. som fjellfolk flest, kan man da å kle seg!
Mammaen min og stefaren min hadde det i allefall ikke så aller verst i store, varme dunjakker.

Har jeg forresten fortalt dere at jeg ønsker meg Canada Goose-jakke? Trillium Parka heter modellen.

Trillium Parka.

Anyroads..

I Lom har de et utrolig herlig bakeri! Der spiste vi verdens beste skillingsboller og drakk eplemost som smakte ordentlig eple! WOW, lizm!

Og på Bakeriet i Lom hadde de denne utsikten.
Dagen etter var det helt igjenfrosset! Det er kaldt i Lom.
Men når man får 3 dl. varm sjokoladesaus som drikke til bollen sin, da kan det være så kaldt det vil, for da er man så høy på sukker at man nesten DIRRER!
Lille Rosinbollen var rimelig krakilsk etter å ha fått i seg dette.

Bonuspappan til Handyman selger hytter, og vi var på ei sånn fin demohytte oppi et hyttefelt utafor Skjåk. Fine hytta. Du må fortelle pappaen din at han må kjøpe hytte av denne karen.
På kjøkkenet går det an å sitte sammen å spise rakfisk, for eksempel.
Og drikke akevitt av melkeglass, for eksempel.

Det er forresten fineste akevittglassene jeg har sett.

Dessuten går det an å plage små Rosinboller på denne hytta. God plass.

Også koser små katter med store poter seg på sånne hytter.
Og blir dødsslitne når de må sitte på i bil etter hyttetur i skogen.

3 kommentarer:

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...