søndag 13. november 2011

A weekend for the hist...cookbooks!

...fordi det har vært et kontinuerlig etegilde fra fredag da svigers, Tingelingeling og Dyrevernsnemnda, kom og sikkert helt til imorgen etter at de har reist (Handyman og jeg har et kjøleskap fullt av de lekreste restemiddager).




Vi har ikke rukket og gjort annet enn å spise siden de kom! Vi har hatt frokoster som har strekt seg langt utpå formiddagene og middager som har overgått det meste. Og en tretimers vaffelseanse har vi også hatt tid til.

Her er forøvrig det jeg tror jeg er flinkest til å lage i hele verden; baconkylling og speltrisotto



Og jeg har lagd franske makroner!



Selv om frua bak Passion for Baking fikk dem til å se mye mer estetisk tiltalende ut, må jeg si at smaken var ut av en annen verden! Jeg bakte mange, men de kom fort bort. Huska å ta et bilde av den siste makronen oppå "belønningsfatet" vårt også, før en av oss glupske matvrak inhalerte godsaken.




Vi har også skeiet ut med helt insane god rakfisk, selvsagt med linjeakevitt fra Handymans hjemtrakter, Løten



og helstekt indrefilet med ymse gode saker til. Sausen var så god at den nesten kunne drikkes, men den tok jeg ikke bilde av.

 

Tok bilde av sausenebbet, da. Første gang det ble brukt, gitt! Don't mind the rot irundt.



Og katten har oppdaget Animal Planet!




Så nå tør han ikke sove alene lenger.



 Og nå har vi spist så mye at vi bare ligger på soffan og har vondt for å puste.

 


De klager fælt i uland over hvor vondt det er å være sulten, men det er jaggu vondt å være sprengmett også!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...