onsdag 2. desember 2009

hei, tomtegubben!

Er det sett på som sært å synge julesanger fra første desember? Jula er som oftest morsomst før jul, synes jeg, så da får jeg begynne nå. Mamman min er slik en quiltedame og har lagd SÅ fin julekalender til meg og Handyman!Nå er det jaggu ikke igjen mange dongerilommer rundt om på Oppdal, nå har jeg fått alle. HVOR skal de stakkars lommeløse oppdalingene ha tingene sine nå, tenker du sikkert. Slemme som vi er ødelegger vi buksene til folk nå rett før jul så de ikke har noen steder å gjøre av vekslepengene når hendene er fulle av gaver. Ja, det er en hard verden, men sånn går det da, når folk ikke passer på.
Så nå har vi adventskalender med gaver annenhver dag.Det er ganske fint, egentlig. Det går fort med en del penger på sånne gaver og slikt. Jeg liker jo best å rulle meg i pengene, ikke bruke dem, så dette blir jo egentlig litt feil. Men for all del, jeg elsker gaver, både de jeg får og de jeg gir. Kanskje mest de jeg får.
Ønskeliste til jul skulle jeg jo komme med, stemmer det. Her kommer litt, da.

Sånn sparkedress for store barn hadde vært fint å ha. Jeg står aldri opp tidlig nok til at jeg har tid til å finne klær når jeg skal på jobb om morgenen, og da hadde dette vært no. Handyman mener at jeg kommer til å flytte inn i den, men det tror jeg nok ikke er noen fare. Jeg vil jo ha kjool på meg av og til også. Den fra slakkline er og fin. Jeg vet ikke hvilken som er finest/ kømfiest.Dunjakke! Fortrinnsvis i tre-fire størrelser mindre enn den jeg er avbildet med. Det er storebror sin. Seriøst, den var så tung at knærne mine sviktet nesten. Og så så varm da, du! LOVE IT! Forresten ganske stor forskjell på kvaliteten på de to modellene over her.. Ikke alle som er like fotogene, nei!En husnisse hadde heller ikke vært å forakte. Da jeg skulle dusje plantene mine i dag, fant jeg MANGE edderkopper. Da døde jeg nesten litt. Og deretter skålda jeg plantene mine for å være sikker på at eventuelle andre edderkopper også døde. Så mamma, hvis du leser dette, kanskje jeg trenger nye avleggere på planter til jul? Jeg tror jeg har drept de jeg har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...