onsdag 17. mars 2010

Deutschland über alles

Ja, som dere (to) lesere allerede vet, så har jeg vært i Tyskland og Sveits sammen med kjæresten min. Han hadde bursdag, og ettersom han kjøpte seg spillkonsoll på egenhånd, dro jeg ham med på bilutstilling i Genève. Snill kjæreste, sa du? Ja, jeg vet.



På Gardermoen kom det til min store skrekk plutselig et helt lass med gamle mennesker, og plutselig ble jeg VELDIG bevisst på at jeg ikke kan så mye om akuttbehandling av hverken slag eller hjerteinfarkt. Heldigvis skulle ikke de til Amsterdam. De får nok sin daglige tablettrus likevel.


Meen.. vi kom oss da omsider til Frankfurt, der vi skulle låne et Glis. Det var nok heller et Grin, og SLETT IKKE den bilen vi hadde bestilt. Det var surt. Setene var sååå vonde! Hvordan kan en bil til 3-400 000 mynter ha seter lagd av PAPP? Jeg skal skrive et meget strengt brev til Mercedes og Avis. De har for all framtid ødelagt min entusiasme for bilferie. Hoff.

Ellers da, så ble det ganske mye bil. Og siden jeg har heller laber respons fra den mannlige delen av befolkningen, og at blogglesemenn heller ikke virker særlig bilinteresserte, skal jeg lage en eller to fotomontasjer. Eller tre. (Bilene var blanke, skjønner du! Jeg er som kråka, og tiltrekkes av ting som skinner.) Her er bilder fra Audi-butikk, Mercedes-museum og Porschemuseum.


Ikke verdens beste bildekvaliteter, men altså.. temaet er biler, og Malin som prøver å posere ved siden av dem.

Det var jo tross alt ei nybil-messe som var målet med turen, og der var det mange nye biler. Og fantasibiler, altså sånn konsepter. Men gøy var det! Vi skulle hatt dress på oss, for de med dress fikk lov til å tafse på de dyre bilene, som Lamborghini, Ferrari, Koenigsegg og Maserati, mens vi vanlige dødelige bare fikk prøvesitte de "vanlige" bilene. Ikke verst det heller, altså. Men skulle gjerne fått spesialbehandling, for tross alt, så synes jeg at jeg fortjener det!


Apropos fortjener! Handyman ble med meg så jeg fikk svidd av litt penger i Bern på tur nedover til Genève. Hurra! Og han ble også med meg inn i handlegata i Frankfurt da vi var på tur hjem igjen. Snakk om å ha snill og oppofrende kjæreste, da du! Det er tross alt snakk om en kar som heller vil rive ut en fingernegl enn å dra på butikken og handle mat. Han fortjener all verdens lykke. Og jeg fikk kjøpt meg trenchcoat. Happy-happy-joy-joy. Og jenta på tv vant en konkurranse som het "unsere Star für Oslo" og kunne ikke synge for fem flate øre!Og Tyskland er absolutt det herligste landet i verden! Riktignok driver de fremdeles på med dette 'tredje riket'-tullet sitt, og nekter plent å prate engelsk, men FOR et land! Handlegata i Frankfurt var kjempelang, og med butikker fra sånne store navn. I love! Og for en BY! Her representert av Frankfurts store sønner og døtre, som drakk seg full under brua og måtte hentes av ambulanse. TJOHO! Et vanvittig dårlig bilde, men altså.. bruke blitz på blitzere?

2 kommentarer:

  1. Haha du er genial! Trenchcoaten er kjempe fin, nå vil jeg også ha:)

    SvarSlett
  2. Haha morsomt! :-) Fra nå av har du i alle fall 3 lesere :-)

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...