torsdag 21. april 2011

Påskekrim!

Idag er det skjærtorsdag. Det sies å være på denne dagen at herr Jesus hadde sitt fråtseri sammen med disiplene sine. Eller et siste måltid, som det og heter. De spiste vel strengt tatt bare flatbrød og vin, så det er måte på hvor mye fråtsing det kunne bli.

Uansett.

Skjærtorsdag. Fråts. Det betyr at det er lov til å åpne påskeegget idag (mamma mente alltid at det var påskeaften, sånn at ikke regelen om å spise godteri på andre dager enn lørdag ikke ble brutt).
Så da jeg sto opp idag (til strålende sol og en heftig varme, det er derfor jeg sitter inne og trykker på dataen), gikk jeg på stua og tenkte jeg skulle ta meg en godteribit, så jeg dette.


 Say what-what?



Hva har skjedd her?


Tomt?!

HVOR er Varg Veum når man trenger ham?


Og som om det ikke var nok med at jeg har en påskegodtetyv i huset, så tilbringer jeg påska på jobb. Jeg er sykepleier 24/7. Kong Leopold har også blitt syk, serru.

Et bittsår i skuldra hadde blitt infisert, så det ble et besøk hos dyrlegen igår. Hvilket vil si at Leo fikk et termometer opp i rumpa, ei sprøyte i nakken, foten i fatle og en antibiotikakur med jordbærsmaklukt.



Han var ikke veldig fornøyd med å få  bandasje på seg, det skal være snickers og twist!

Og atpåtil fikk han husarrest. Det vil si no more mr. Flørte-Med-Nabokatta. Når det blir slåssing og biting av det, så er det like greit å være inne etpar dager.

Så nå er han superkosete og snill og god, ligger konstant i fanget, eller ved siden av meg, med en pote i kontakt med låret mitt. Søtnos.




Litt festlig er det nå iallfall at katta gaper når jeg kommer med antibiotika-sprøyta. Han synes tydeligvis jordbærsmaklukt er godt. Haha, han er så sær.

Men det dyrlegedama ikke fortalte meg, var at katter også kan få vondt i magen av antibiotika. Så i dag har jeg vasket vegg, gulv, kattedo, katt og dusjkabinett. Skikkelig kult.


Ok. Herr Veum, monsieur Poirot, og etterforsker Foyle, jeg ber dere alle komme og løse påskeegg-mysteriet mitt mens jeg er på jobb ikveld. Værsåsnill?


3 kommentarer:

  1. Næmmen, stakkars pusekatten...Travelt å ha jobbepåske! Med syk katt og Det Store Påskemysteriet?? Håper du finner ut av det, og at påskefyllet kommer tilbake på plass... Her har vi løst påskemysteriet som har pågått i maaaaange år! Vi fant igjen den opptrekkbare påskekyllingen. Hurra!!
    Klem

    SvarSlett
  2. haha! Den skulle jeg sett :)

    janei, vi får se hvordan det går med dette mysteriet.. og katta har heldigvis ikke tømt seg mens jeg har vært på jobb, så krysser fingrene for at det ikke gjentar seg :)

    SvarSlett
  3. Håper det ikke blir noe langvarig sykeleie. Her er det faktisk mer påskestemning enn på mange år etter som påskepynten er delvis på plass! Fortsatt ikke helt på topp, men laangt over tidligere standard.

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...