mandag 18. april 2011

tyst som i graven..

Glad påsk!

Nå har opphavet og lillebror dratt nordover igjen, og jammen tok de ikke med seg Handyman også!
Såå nå sitter jeg her, da.. ensom og forlatt.. Mens de andre har en ni-timers kjøretur foran seg. Jeg og vil! Men jeg skal jobbe i påska jeg, så da får jeg bare feire alene, da. Med påskeliljer, påskeegg og påskekrim. Enda godt Hercule Poirot ikke er så skummel, da hadde jeg ikke turt å være her alene.

Men i helga, daa hadde jeg det fint, da. Fredag kveld kom sjølfolket, og på lørdag var mamma og jeg ute på tokt i butikkene, før jeg og Handyman tok dem med oss til rullesteinsstranda hvor vi lekte paparazzi og låg på svabergene og spiste påskekake og drakk kaffe. På søndag dro vi på utflukt til Langesund og Brevik, før vi gikk oss vill i skogen i Porsgrunn.

Vi har proppet oss fulle med god mat, kake og godteri, drukket sju liter kaffe -hver-, tatt sytti tusen bilder med store speilreflekskamera -hver-, og rett og slett hatt det fint.

Dette blir nok ei utrolig rar påske. Ingen snø, uten fyll og rølp. Det er helt stille her. Øredøvende stille. Igjen.  Men jeg kommer til å tjene penger, så det er egentlig helt greit. Jeg kommer sterkere tilbake neste år. Ifølge turnusen min har jeg nemlig fri hele påska neste år. Whoop whoop!

Alle bildene vi tok i helga ligger forøvrig på dataen til Handyman. Its the curse of having an old computer. Tror jeg skal bruke påskelønna på å kjøpe ny, kanskje?

2 kommentarer:

  1. :( Vakuum... Det er ikke stas, men det var jo stas at dere har hatt det fint da! Høres veldig hyggelig ut, og jeg er bittelitt misunnelig, selv om det ikke er pent...
    Vi kommer litt senere tenker jeg. ( sjøltrøst)
    Er tigerpusen igjen hos deg? Eller skal den på påskemusejakt tro? Stor klem og ha det så fint du bare kan!!

    SvarSlett
  2. Janei det blir litt tomt, gitt. Men dere er hjertelig velkomne nedover :)
    Katta vil bare være ute han, spørs om jeg får ham inn i det hele tatt nå når Handyman ikke er hjemme. Heh..

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...