torsdag 3. februar 2011

Uten filter

Freakishly greier, det her. Jeg er den som er først oppe om mårran. Jeg er den eneste som ikke hangler. Og jeg er den som maser mest om å dra på stranda. Nuvel. Det er kanskje ikke sååå rart, da. Det er jo tross alt jeg som er yngst. Føler meg av og til som en niåring på tur, og jeg krever konstant underholdning eller oppmerksomhet. Dyrevernsnemnda flirer og kaller meg "Malin uten filter", noe som forsåvidt passer ganske godt. Det er sånn det går når jeg ikke prater med en av mine fine frøkner på så mange dager. Det er utrolig kort vei fra tenketanke til munn.


Heldigvis får niåringen Malin masse oppmerksomhet og underholdning. Bortsett fra tidlig om mårran, da. Idag har jeg til og med gått på butikken helt alene, rett og slett fordi ingen andre har stått opp enda. Jeg har tatt ansvar og kjøpt vann og brød. Namnam. Dyrevernsnemnda har blitt forkjøla, Handyman hangler litt han, og, og Tingeling har også litt problemer med å følge tempoet mitt.


Idag har jeg planer om å dra med meg hele gjengen til stranda på vestkysten, rett og slett fordi det ikke er sjans til å bade her. Vinden pisker, bølgene er helt ville, og rødt flagg heises på stranda. Det er morsomt, men litt vanskelig å bade når det er sånn. Til tross for at jeg har mest lyst til å kaste meg uti, så VET jeg hva som i verste fall kan skje, og da er det ikke så kult likevel.


Igår var jeg og Tingeling på en etterlengtet sjåppingrunde, med noe labert resultat. Vi var på et kjøpesenter der alle butikkene utenom matbutikken og et parfymeri og en turistfelle-butikk var lagt ned. Det var litt spesielt. Tvert vi gikk inn i parfymeriet kom ei dame og sa "Can I help you? We give special price for you on everything, yes?"  Det var litt artig, med tanke på måten man (iallfall jeg) blir møtt på i norske parfymerier. Der blir jeg i det lengste ignorert, og om jeg omsider får tak i noen, ser de på meg og sier noe som får meg til å tro at ingen i hele verden tror at jeg har penger nok til å bruke på en parfyme eller dagkrem. Fiffig. Jeg kjøpte neglelakk. IIH!


Og, for å være flink og avslutte med et bilde eller to:

SuperMalin på ørkenvandring

Merkelig nok ingen som har kommet for å kaste vann på meg og prøve å få meg ut i vannet igjen, til tross for min albinohvalhvite fremtreden.

Denne bilen såg jeg idag da jeg var ute og handlet brød til syvsoverne. "Control de Legionella" liksom. Kult å se den utafor hotellet sitt! HAHA!



1 kommentar:

  1. --og veska til 25 Euro kosta 10 på Yumbo.. Jakka var solgt, og skoene syntes DVN var stygge... Alt dette er Merkelig. Legionellabilen har ikke vært her igjen, tror vi, men ingen har vært utenfor porten så tidlig,- etter at dere dro.. DET som derimot skjer er at naboene flytter etter bare to og tre dager. DET er også mystisk! Her burde frøken Detektiv ha vært!
    Torden, lyn og regn i kveld, og litt kaldt. Særlig etter varme dager og mye sol og blå himmel. KOM TILBAKE!

    SvarSlett

Kjør på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...